FAQ
Proč?
Protože potřebuji:
- Rozjet něco nového
- Zvýšit prodej
- Být víc vidět
- Zvýšit hodnotu značky
- Odlišit se od konkurence
- Vypadat dobře
Co je design?
- Inovace
- Emoce
- Proces
- Hodnota
- Jedinečnost
Statistiky potvrzují, že dobrý design zvyšuje vnímanou hodnotu produktu nebo služby o 5–30 % oproti konkurenci.
Co není design?
- Vyhozené peníze
- Amaterismus
- Zbytečnost
Dobrý designér je klientovi partnerem, jehož úkolem je najít řešení problému nebo situace.
Co design stojí?
- Skicovné
- Autorský honorář
- Licence
- Succes fee
- Tantiéma
Největší hodnotu má tvůrčí přínos autora, idea, která táhne.
Co mi design přinese?
- Konkurenceschopnost
- Přidanou hodnotu
- Prestiž
- Nové zákazníky
- Zviditelnění
Design není jen to, jak nějaká věc vypadá a jaký vzbuzuje pocit. Design je to, jak ta věc funguje.
-Steve Jobs
Co k tomu potřebuji:
- Designéra
- Dobrou radu
- Najít společnou řeč
- Systematický postup
- Trpělivost a čas
Dobře napsané zadání šetří čas i peníze a snižuje riziko vydání se špatným směrem.
Jak probíhá naše spolupráce?
Poptání > Zadání > Nabídka > Design > Realizace
Jaké otázky si před poptáním položit:
- Co děláte a proč?
- Jak vypadá váš zákazník a jak se chová?
- Jak to má fungovat?
- Jak to mají cílové skupiny vnímat?
- Jaké jsou vaše specifické znaky?
- Jak vypadá konkurence?
- Čím se vymezujete vůči konkurenci?
- Jaká je vaše filozofie?
- Jaké jsou vaše vize a hodnoty, které máme vyjadřovat?
- Jaká jsou klíčová slova, která vyjadřují vás nebo vaše produkty a služby?
- Jaký je stávající výchozí stav a jak si představujete cílový stav po realizaci změn?
- Jaké lidské a charakterové vlastnosti je možné přiřadit vám a vašim produktům a službám?
- Kolik na to máte?
- Jak dlouho to může trvat?
- Jak to budeme měřit?
- Jaká strategie ochrany prostřednictvím ochranných známek a průmyslových vzorů?